• Je hebt maar
    één kans
    om een eerste indruk te maken
Of het nu via je website is, of met het logo in je e-mailhandtekening, potentiële klanten zullen jouw bedrijf in slechts een paar seconden beoordelen op je visuele uitstraling. Dus die kan maar beter professioneel zijn en perfect bij je bedrijf passen.

BEN JIJ EEN STARTENDE ONDERNEMER
EN HERKEN JE JEZELF HIERIN?

– Je bent ambitieus en volop bezig met je nieuwe bedrijf

– Je begrijpt hoe belangrijk het is om een goede eerste indruk te maken bij jouw potentiële klanten

– Je bent onzeker over de uitstraling en visuele identiteit voor jouw bedrijf. Je vraagt je af wat het beste bij je past

– Je weet dat je wel ergens goedkoop een logo kan laten maken, maar hoe zorg je ervoor dat het complete plaatje klopt?

– Je wil graag professionaliteit en vertrouwen uitstralen en de juiste klanten aantrekken

Ben jij dit? Fijn! Dan kan ik jou helpen met een perfect passende visuele identiteit.

WAT KAN EEN PERFECT PASSENDE VISUELE IDENTITEIT
VOOR JOUW ONDERNEMING DOEN?

De visuele identiteit is het gezicht van jouw bedrijf. Het laat zien wie je bent, waar je voor staat en benadrukt het ‘waarom’: de achterliggende gedachte van jouw dienst of product.

Een visuele identiteit van goede kwaliteit geeft een bedrijf geloofwaardigheid en vertrouwen. En dat is onbetaalbaar. Het maakt niet uit hoe geweldig jouw product of dienst is, als je vormgeving dat niet is, is het onwaarschijnlijk dat iemand op je website blijft hangen of jouw e-mail serieus zal nemen.

Het is belangrijk dat mensen een goed gevoel krijgen bij jouw bedrijf, dienst of product, zeker wanneer ze er nog nooit van hebben gehoord. Goed doordachte vormgeving vertelt het juiste verhaal aan jouw doelgroep. En helpt je zo om jouw ideale klanten aan te trekken.

Ook consistentie is bij een visuele identiteit heel belangrijk. Klanten hebben zo steeds dezelfde ervaring met het bedrijf, of ze nu de website bezoeken of de brochure lezen. Het maakt je bedrijf herkenbaar en gedenkwaardig. Consistentie betekent professionaliteit en professionaliteit betekent betrouwbaarheid.

ONDERSCHEID JEZELF VAN JE CONCURRENTEN

Als er één ding is dat alle bedrijven gemeen hebben, is het dat ze allemaal te maken hebben met concurrentie. Om jezelf te onderscheiden is het verstandig om creativiteit en originaliteit in te zetten om je bedrijf op te laten vallen. Want met het uniek maken van je onderneming maak je écht het verschil.

 

WAAR KAN IK JOU MEE HELPEN?

  • Een professionele en betrouwbare uitstraling
  • Een trots gevoel op je eigen bedrijf
  • Je trekt jouw ideale klanten aan
  • Het complete plaatje. Je kunt ervoor kiezen om alleen in een logo te investeren, maar dan merk je al gauw dat je behoefte hebt aan meer.
  • Rust. Jouw identiteit staat als een huis en biedt een duidelijke en consistente basis voor de rest van alle visuele uitingen.
  • Klanten verkiezen jou boven je concurrenten. Goed design maakt het kiezen nu eenmaal een stuk makkelijker.

Ik geloof er 100% in dat ik de perfect passende visuele identiteit
voor jouw bedrijf kan creëren.

WIE GINGEN JOU VOOR?

Natuurlijk is een visual identity meer dan alleen een logo. Maar omdat ik toch een idee wil geven van de diversiteit van mijn werk, volgen hier wat voorbeelden van logo’s die deel uitmaken van visual identities die eerder door Serious Impact zijn ontwikkeld:

 

STARTERSPAKKET  VISUAL IDENTITY PRO

Speciaal voor beginnende ondernemers heb ik het Starterspakket Visual Identity Pro ontwikkeld. Dit bestaat uit:

  • Adviesgesprek om jou en jouw bedrijf beter te leren kennen. Wees voorbereid op een vragenvuur, want ik verzamel zo veel mogelijk informatie om erachter te komen hoe ik jou het beste zou kunnen helpen.
  • Onderzoek naar jouw concurrenten. Hoe doen zij het? Wat is jouw onderscheidend vermogen?
  • Onderzoek naar jouw doelgroep. Wie zijn deze mensen en waar houden ze van? Hoe kan je ze het beste bereiken en via welke kanalen?
  • Ontwerp uniek en onderscheidend logo. Ik ontwerp meerdere varianten, zodat je kunt kiezen. Als de keuze is gemaakt volgt de rest van de visuele identiteit.
  • Ontwerp visuele identiteit: bepalen fonts, kleurenpalet, designelementen en sfeer (fotografie-concept).
  • Vormgeving van 3 items. Kies uit: visitekaartje, briefpapier, envelop, offerte template, factuur template of een e-mailhandtekening.
  • Voorstel homepage van de website. Dit is een visual die laat zien hoe jou website eruit zou kunnen zien. Voor de vormgeving + het ontwikkelen van de website heb ik ook een mooi aanbod samengesteld: zie ondernemerspakket Online like a Pro.

Ik bied 100% tevredenheidsgarantie.
Dat wil zeggen dat jij helemaal happy moet zijn met jouw visuele identiteit voordat we klaar zijn.

Na afronding krijg jij:

  • Een handleiding (pdf) met daarin de richtlijnen voor het gebruik van de visual identity.
  • Het logo in al zijn varianten en in meerdere formaten (jpg, png, pdf).
  • De digitale bestanden van de 3 vormgegeven items naar keuze, zodat je ermee aan de slag kan.

BEN JIJ EEN PRO?

Hoe zou het zijn als jouw klanten meteen de juiste eerste indruk van jouw dienst of product krijgen als je ze benadert? En daardoor een goed gevoel krijgen? Dat ze geloven in wat jij te bieden hebt en je daardoor sneller vertrouwen? Stel je eens voor: wat zou dat waard zijn voor jouw bedrijf? Wil je weten hoe een Visual Identity Pro jouw business kan helpen? Neem contact met mij op, dan bespreken we wat er mogelijk is. De gemiddelde doorlooptijd voor het ontwikkelen van een nieuwe visuele identiteit hou ik graag kort, daar is iedereen bij gebaat. Bij snelle reactietijden en korte communicatielijnen kan deze al binnen 4 weken klaar voor gebruik zijn. En omdat ik als geen ander weet hoe het is om beginnend ondernemer te zijn, kun je als starter de investering in 3 maandelijkse termijnen betalen. Er kunnen een maximaal aantal ondernemers worden geholpen per maand. Dus wil je snel professioneel van start? Wees er dan op tijd bij!
  • “Er is niets zo moeilijk als het uitleggen van een gevoel. Ilona had aan een half woord genoeg en kon ons gevoel vertalen in beeld. Fijn samenwerken zo!”

    Anthony van den Berg - initiatiefnemer Colours by the Sea
  • “Ilona luistert écht. Ze is meedenkend, flexibel en betrouwbaar. Mijn wensen zijn erg mooi omgezet naar een concreet visueel concept.”

    Marc van Katwijk - eigenaar Remarcable Trainingen
  • “Ilona geeft vorm aan onze communicatie. Dit doet zij op creatieve wijze, origineel en vakkundig. Van A tot Z, Ilona zorgt dat het eindproduct, zowel print als online, naar volle tevredenheid wordt opgeleverd.“

    Joyce Wagter - senior communicatieadviseur Baker Tilly Berk
  • “Om onze dienst goed in de markt te zetten, vroegen we Ilona mee te denken over het marketingplan. Zij kwam met een originele gedachte en creëerde daarbij een aansprekend beeld. Met succes: de verwachting van de campagne is flink overtroffen.”

    Joost Beukers - directeur Verdonck, Klooster & Associates
Wil jij ook alle voordelen van een perfect passende visuele identiteit?
Ja, ik wil een vrijblijvend adviesgesprek