one eye sees,

the other feels

WAAR STAAT SERIOUS IMPACT VOOR?

Serious Impact staat voor feel good brand design. Iedere onderneming of organisatie heeft wel iets unieks: mooie idealen, een afwijkende visie of een bijzonder verhaal. Ik help ze om een sterk merk te worden en zo hun doelen te behalen. Waarom? Om de wereld een stukje beter en mooier te maken en zo mijn bijdrage daaraan te kunnen leveren. Bovendien bezorg ik mensen graag een glimlach en een goed gevoel.

Belang van brand design

Ik denk dat er vaak te weinig wordt stil gestaan bij het belang van brand design. Maar tegenwoordig is een sterk merk het belangrijkste bezit van een bedrijf. Met brand design, gecombineerd met creativiteit en out-of-the-box denken, kun je ervoor zorgen dat je geliefd wordt bij je doelgroep. Je kunt er zelfs een echte changemaker door worden als dat je doel is; denk aan Tony’s Chocolonely. De juiste branding levert dus enorm veel op (en is de investering meer dan waard)!

Wat is het verschil tussen een grafisch ontwerper, een reclame- of brandingbureau en serious impact?

Een grafisch ontwerper

Er zijn ontzettend veel (zelfstandige) grafisch ontwerpers die een mooie huisstijl of website voor je kunnen ontwerpen. De goede ontwerpers stellen je voorafgaand aan dat proces de juiste vragen: wat is de positionering van jouw onderneming? Hoe ziet jouw afzetmarkt eruit? Wie is jouw ideale klant? Wat trekt hen aan? Waarom doe je wat je doet? Wat is je missie en wat wil je bereiken? De antwoorden op deze vragen zijn belangrijk voor het bepalen van de visuele identiteit van je onderneming.

Echter, als je van jouw onderneming een sterk merk wil maken, heb je iemand nodig die groter denkt. Een zogenaamde merkdenker. Iemand die weet hoe je strategie en design moet inzetten om je doelen te bereiken. En daarvoor is niet iedere grafisch ontwerper geschikt.

bekrompen zicht

Een reclame- of brandingbureau

Voor brand design projecten die groot en complex zijn en die vragen om verschillende vaardigheden en expertises kun je bij een full-service reclame- of brandingbureau terecht.

Hou wel rekening met een groter budget vanwege de overheadkosten. Ook zal het proces over het algemeen langer duren dan bij een zelfstandig ontwerper. Maandenlang vergaderen over de te volgen strategie is helaas geen uitzondering. Je zal ook helder moeten zijn over je gewenste resultaat. Niet iedereen wordt blij van een brand manual van 120 paginas dik waarin alle details nog gedetailleerder worden uitgelegd. Ik hou van big picture-denken, maar ‘outer space’ gaat me te ver.

Over het algemeen geldt: hoe hoger het risico voor een onderneming als de branding niet meteen goed gebeurd, hoe groter de kans dat ze een aanzienlijk budget te besteden hebben voor brand design en een groot bureau inhuren. Maar wellicht is dit voor jou een schaal te groot?

(te) ver weg zicht

Serious Impact

Het beste van twee werelden, als je een sterk merk met een perfect passende visuele identiteit voor ogen hebt. Uitermate geschikt voor kleine tot middelgrote ondernemingen die ‘big picture thinking’ nodig hebben om hun merk sterk neer te zetten.

Ik maak alles graag zo eenvoudig en praktisch mogelijk voor mijn klanten. Ook hecht ik veel waarde aan snel en efficiënt werken: ik wil dat jouw investering in brand design zo snel mogelijk impact maakt. Serious Impact.

beste zicht

BEWUSTE KEUZES

Ik ben natuurlijk begaan met de gezondheid van onze planeet. Daarom draag ik graag mijn steentje bij aan een beter milieu, zowel privé als met mijn onderneming. Dat betekent dat ik zoveel mogelijk gebruik maak van milieuvriendelijke alternatieven als het gaat om de productie van drukwerk en andere materialen. Zo gebruik ik het liefst gerecycled papier en kies ik voor CO2-neutraal drukwerk. Zonder in te leveren op kwaliteit maar beter voor het milieu.

Daarnaast wordt de energie die gebruikt wordt door al onze apparaten opgewekt door eigen zonnepanelen.

Jaarlijks sta ik 5% van de winst die Serious Impact maakt af aan een goed doel dat bijdraagt aan een betere wereld. Afgelopen jaar (eind 2019) was dat het WNF (t.b.v. de bosbranden in Australië).